Általános szerződési feltételek

Általános szerződési feltételek

 

1. Általános 

Jelen dokumentum tartalmazza a Terracotta Magyarország Kft., mint szolgáltató által üzemeltetett www.eterracotta.hu (a továbbiakban: webáruház) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket (továbbiakban „ÁSZF”). Az ÁSZF tartalmazza továbbá, a webáruház igénybevételének felhasználó általi használatának feltételeit.

A létrejött szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában, a Polgári Törvénykönyv XVI. fejezetében, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadóak. Az elektronikus úton létrejött szerződés írásbeli szerződésnek minősül, melyet iktatunk, és rendelési azonosítóval látunk el, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető, továbbá semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem vetjük alá magunkat. Szerződés nyelve: Magyar

A webáruház használata során köteles vagy gondoskodni arról, hogy harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértsd meg.

Minden Felhasználó a webáruház oldalainak böngészésével valamint érvényes regisztrációjával elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el jelen dokumentum tartalmát.

Terracotta Magyarország Kft elérhetőségi adatai:

 

Cégjegyzékszám
01-09-996267

Adószám
12215940-2-41

Székhely
1012 Budapest, Márvány utca 18.

 

 

Ügyfélszolgálat

1012 Budapest, Márvány u. 18.

Tel: +36 1 398 85 00

(H-CS 9:00-17:00 / P 9:00 - 14:00)

E-mail: info@terracotta.hu

 

 

2. Vásárlás menete és az adásvételi szerződés létrejötte

 

2.1. Regisztráció

A webáruházban történő böngészés és vásárlás is bárki számára regisztráció nélkül lehetséges. De ha úgy döntesz, hogy saját fiókot hozol létre – ezzel a megrendeléseidet követheted rendszerünkben, extra kedvezményekhez és akciókhoz juthatsz – lehetséges a regisztráció is.

Amennyiben regisztrálni szeretnél, azt úgy teheted meg, hogy a webáruház kezdő oldalának jobb felső sarkában található emberfejet ábrázoló ikonra kattintva, az új felhasználó feliratra kattintva indíthatod el a regisztrációs folyamatot.  

A regisztrációs folyamat során kérhetünk opcionálisan megadható adatokat, melynek megadása nem kötelező.

A regisztráció feltétele az ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató elfogadása.

Az adatok helyes és hiánytalan kitöltését a rendszer hibaüzenetekkel segíti és amennyiben valamilyen kötelezően kitöltendő mezőt üresen hagytál, akkor a rendszer erről tájékoztat.

A regisztráció befejeztével, a rendszer automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt a regisztrációd sikerességéről, valamint az általad megadott felhasználónévről és a jelszavadról.

Kérjük, azt a telefonszámot illetve e-mail címed add meg, melyen megrendeléseddel kapcsolatban el tudunk érni, illetve melyen a futárszolgálat értesíteni tud majd csomagod pontos érkezéséről!

Ha a regisztráció során, hiányos, hibás vagy téves adatokat adtál meg, az abból eredő bárminemű kárért, vagy az ebből adódó szállítási késedelemért a felelősség kizárólag Téged terhel. Ilyen esetben nem vagyunk kötelesek a rendelést teljesíteni, ha pedig rosszul megadott adatok miatt sor kerül a kiszállításra, annak költsége Téged terhel.

A felhasználói fiók hozzáférési adataiért (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag Te vagy a felelős, ezért amennyiben tudomást szerzel arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavadhoz jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles vagy azt haladéktalanul megváltoztatni, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles vagy arról egyidejűleg értesíteni minket.

A regisztrációval vállalod, hogy a regisztráció során megadott személyes adataidat szükség szerint frissíted annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

Adataidat természetesen bizalmasan kezeljük, harmadik fél számára nem adjuk ki. Az adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatónkat az adatvédelem menüpont alatt megtalálod.

Jogosult vagy a regisztrációd törlését kérni a eTERRACOTTA@terracotta.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően haladéktalanul gondoskodunk a regisztrációd törléséről. Felhasználói adataid a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését.

 

 

 

2.2. A vásárlás menete

Vásárlás menete az alábbiak szerint lehetséges:

 

2.2.1. Termék keresése 

A webáruházban a termék kiválasztását, a kezdőlap fejlécében található menüpontok (Virágtartók, virágföldek, stb.) valamint a keresőprogram segíti, címkék és keresőszavak használatával vagy konkrét termékre kereshetsz rá. A keresőbe beírt szövegrészt (márka, termék fajtája pl. agyagcserép, balkonláda) a termékek nevében, termékcímkék között és a termékleírásban keresi a rendszer.

A termék képére, vagy nevére kattintva nyitható meg a termékoldal.

2.2.2. Termék oldal 

Az oldalon feltüntetett árak minden esetben ÁFÁ-val növelt bruttó árak. A bruttó árak tartalmazzák a vásárláskor hatályos jogszabályokban az adott termékkör tekintetében megállapított általános forgalmi adót. A webáruházban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. A webáruházban feltüntetett termékképek, videók és készletinformációk tájékoztató jellegűek, így eltérhetnek a valóságtól. Például egy termék még egy régi csomagolással szerepel a webáruházban, de már az új kerül kiszállításra vagy átadásra vagy egy más méret kerül megjelenítésre a termékcsaládból.

Itt tudod kosárba tenni a kiválasztott terméket a „kosárba” ikonra kattintva.

Minden termék oldalán információt találsz a várható kiszállítás időpontjáról, így még a kosárba helyezés előtt tudni fogod, hogy mikor veheted át/szállítja ki a futár a megrendelésed. A termékoldalon van lehetőség további tulajdonságok (így például a szín, méret, stb.) kiválasztására is.

Természetesen, ha több terméket is teszel a kosárba, a kiszállítási összeget nem számítjuk fel többször, ezt a rendelésed összesített értéke határozza meg.

Ezen az oldalon találod a termékhez kapcsolódó termékfotókat, leírást és egyéb hasznos tanácsokat.

Ha szeretnéd a terméket értékelni, itt van rá lehetőséged.

 

2.2.3. Kosárba helyezés 

Ha megtaláltad a keresett terméket, a lista oldalon található gyorsgomb, a kép mellett jobbra elhelyezkedő „kosárba” ikon segítségével tegyél be mindent, ami csak megtetszik - ez még nem kötelez vásárlásra, viszont így böngészés közben nem kell visszakeresgélned a termékeket. Fontos, hogy a vásárlás véglegesítése előtt bármit törölhetsz a Kosárból!

 

2.2.4. Rendelés összeállítása

A rendelés véglegesítés az alábbi folyamaton keresztül történik:

  1. Megtekintheted a kosárba helyezett termékeket a jobb felső sarokban szereplő kosár ikon alatt szereplő „kosár megtekintése” ikon megnyomását követően. Itt lehetőséged van törölni a terméket az „eltávolítás” feliratra kattintva, mennyiséget változtatni a mennyiség átírásával.

  2. Amennyiben a kosár tartalma végleges, a „fizetés” gomb megnyomásával jelenik meg. Itt már csak a „vissza” gomb megnyomása után tudod a kosár tartalmát módosítani. A fizetés oldalon kell megadni:

    • a felhasználói adatot (e-mail cím),

    • kiválasztani a szállítási (Csomagpontos átvétel/futárszolgálat) módot,

    • szállítási adatokat és a számlázási adatokat,

    • megjegyzést fűzhetsz a rendeléshez,

    • kiválasztani a fizetési módot (bankkártyás fizetés (PayPal rendszeren), utánvét, fizetés helyszínen készpénzben vagy bankkártyával).​

    A webáruházban tett megrendelést csak akkor tudjuk befogadni és teljesíteni, ha a megrendelés kosár folyamatában minden kötelezően kitöltendő mezőt hiánytalanul kitöltöttél. A fizetés oldalon látod a rendelésed végösszegét már szállítási költséggel és az utánvét díjjal növelten.

  3. Az adatok megadását követően a „folytatás a következő lépéssel” ikonra kattintva lehet áttekinteni a rendelés.

    A rendelés áttekintése során még van lehetőség visszalépni és módosítani az adatokat, vagy a kosár tartalmát a „vissza” gomb megnyomásával.

Ha a vásárlás során, hiányos, hibás vagy téves adatokat adtál meg, az abból eredő bárminemű kárért, vagy az ebből adódó szállítási késedelemért a felelősség kizárólag Téged terhel. Ilyen esetben nem vagyunk kötelesek a rendelést teljesíteni, ha pedig rosszul megadott adatok miatt sor kerül a kiszállításra, annak költsége Téged terhel.

2.2.5. A rendelés véglegesítése, elküldése 

Az összegző felületen ellenőrizheted az általad kiválasztott termékeket, azok darabszámát, a fizetendő végösszeget, valamint az szállítási költséget. A felület jobb oldalán láthatod az általad megadott szállítási, számlázási címet és fizetési módot, valamint a megadott elérhetőségeidet vagy további elérhetőséget is megadhatsz.

Az összegző táblázat alatt található „Megjegyzés” rovatba írhatsz minden olyan információt, ami pl. a szállításnál fontos lehet. Például, ha valaki más veszi át a csomagot, mindenképpen add meg az illető személy nevét és elérhetőségét, vagy ha a munkahelyedre kérted a kiszállítást, kérjük, hogy mindenképp add meg a Cég nevét is!

A vásárlás leadásához is szükséges, hogy megismerd és elfogadd jelen ÁSZF feltételeit is, melynek elfogadását a jelölő mező bejelölésével ismered el.

Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja. A szerződés a megrendelés teljes körű kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően az Eladó által küldött tájékoztató e-mail kézhezvételekor jön létre, amelyben értesíti a Vevőt a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható időpontjáról és utánvétes fizetés esetén az utánvét összegéről. (Ez nem a webáruház megrendelést követően küldött automatikus visszaigazoló e-mailje – az mindössze arról tájékoztatja a vásárlót, hogy beérkezett a webáruházba a megrendelés.)

Ha mindent rendben találtál a megrendeléseddel, akkor a „folytatás a következő lépéssel” ikonra kattintva küldheted el azt számunkra.

A vásárlás befejeztével a rendszer automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt, mely csak a megrendelés leadásának sikerességét igazolja, ez egyelőre nem a megrendelés visszaigazolása.

Tájékoztatunk, hogy minden egyes rögzített megrendelést webáruházunk külön megrendelésként kezel, így az egymás után azonos vásárlónak és címre leadott megrendelések külön kerülnek kiszállításra. Így a szállítási díj is minden megrendelésnél külön kerül felszámításra.

A raktárkészlet gyors változásai miatt ritka esetben előfordulhat, hogy egyes terméknél, annak ellenére, hogy „raktáron” felirat szerepel, nincsenek raktáron. Az ilyen tévedésekért felelősséget nem vállalunk.

Amennyiben ilyen eset fordul elő, azonnal felvesszük a kapcsolatot a vásárlóval és tájékoztatjuk arról, hogy megközelítőleg mikorra várható a kiválasztott termék beérkezése központi raktárunkba.

Az elküldött megrendelés megérkezését, a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően, kötelesek vagyunk 48 órán belül visszaigazolni részedre. Legkésőbb az ajánlat megérkezését követő 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazoljuk, hogy megrendelésedet a rendszerünk rögzítette. Az automatikus visszaigazoló e-mail megérkezésével érvényes szerződés jön létre.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a regisztráció során megadott adataidat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék adatait, a rendelés sorszámát valamint ezen felül a rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseidet, a választott fizetési és szállítási módot.

Amennyiben a visszaigazolás, az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg hozzád, mentesülsz az ajánlati kötöttség alól és a továbbiakban nem vagy köteles megvásárolni a terméket.

Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy az általunk küldött visszaigazoló e-mail nem érkezik meg hozzád. Ilyen esetben kérjük, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot, hiszen a visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja egy rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókodhoz tartozó tárhely telítettsége is vagy akár rendszerhiba.

 

2.3. Megrendelés lemondása 

Amennyiben egy beszerzés alatt álló tételt szeretnél lemondani, ezt kérjük ügyfélszolgálatunknak e-mailben (eTERRACOTTA@terracotta.hu) 1 munkanapon belül jelezd, hivatkozásnál mindenképpen add meg a megrendelésed számát és a telefonos elérhetőségedet. Amennyiben a megrendelés lemondása kiszámlázás és kiszállítás után történt, abban az esetben a szállítási díj Téged fog terhelni.

 

2.4. Adatbeviteli hibák javítása 

A megrendelés elküldését megelőzően bármikor változtatni tudsz a megrendeléseden. Ha elküldted megrendelésedet és a visszaigazoló e-mailben hibát (több termék rendelése, hibás szállítási cím, rossz termék megrendelés stb.) veszel észre rendeléseddel kapcsolatban, kérjük, hogy haladéktalanul vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy a hibát a lehető legrövidebb időn belül orvosolni tudjuk, annak érdekében, hogy ne kerülhessen sor nem kívánt rendelés teljesítésére.  

Ha már leadtad a megrendelést, de a csomag tartalmát módosítani szeretnéd, úgy haladéktalanul lépj kapcsolatba az ügyfélszolgálattal (eTERRACOTTA@terracotta.hu), így – a megrendelés státuszától függően, azaz a csomag futárszolgálatnak történő átadását megelőzően (átadásra jelentés e-mail kiküldését megelőzően) – még módosítható a megrendelés.

 

2.5. Termék ára 

A termékek mellett feltüntetett ár bruttó ár, Forintban értendő, mely így tartalmazza az Általános Forgalmi Adót.

Nem vállalunk azonban felelősséget a gondosságunk ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (pl.: 0 Ft). Ilyen esetekben nem vagyunk kötelesek a terméket a weboldalon hibásan feltüntetett áron értékesíteni vásárlóink részére. Hibás ár feltüntetése esetén, azonnal e-mailben tájékoztatjuk a vásárlót arról, hogy a termék mellett feltüntetett ár hibás és felajánljuk neki a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ilyen esetben a vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

 

2.6. Szállítási feltételek

Választásod szerint kérheted a termék kiszállítását GLS csomagpontra, vagy GLS futárszolgálattal házhoz. 

A rendeléseket a webáruház – raktári elérhetőség esetén – általában 2 munkanapon belül tudja teljesíteni (amennyiben a megrendelésed napján 12:00-ig megérkezik hozzánk, a 2. munkanapon szállítjuk ki a termékeket neked). A webáruház mindent elkövet a szállítási határidő betartása érdekében, azonban nem felel azért, ha a termék melletti kiszállítási dátumot nem tudja tartani. Az esetleges késedelem esetén a webáruház értesíti a vásárlót.

 

2.6.1. Házhozszállítás / csomagpontra történő kiszállítás díja: 

Megrendelésedet a GLS futárszolgálat szállítja házhoz/csomagpontra. A házhozszállítás/csomagpontra történő kiszállítás díja rendelési érték függő:

  • 0 - 5 000 Ft érték között 2 000 Ft
  • 5 001 – 10 000 Ft érték között 1 000 Ft
  • 10 001 – 20 000 Ft érték között 500 Ft
  • 20 001 Ft feletti érték esetén INGYENES

A kézbesítés munkaidőben, általában 8 és 17 óra között történik, ezért szállítási címként mindenképpen olyan címet adj meg, ahol napközben tartózkodik az, aki átveszi majd a csomagot.

Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, értesítést hagy, az ott megadott telefonszámon érdeklődhetsz a diszpécsertől a csomagról. A futár a rákövetkező napon újra megkísérli a kiszállítást. Ha másodszorra is sikertelen a kiszállítás, akkor az árut a futárszolgálat visszahozza telephelyünkre, és a megrendelést töröljük.

A termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét díjmentesen biztosítjuk. Az átvételt követően észlelt sérülésért felelősséget nem vállalunk.

Alapértelmezett szállítási és számlázási címnek a regisztráció során (ha regisztráltál már nálunk) megadott címedet tekintjük, azonban lehetőséged van az új cím megadására az „Saját adataim - címjegyzék” alatt.

Ha vendégként (regisztráció nélkül) szeretnél vásárolni nálunk, úgy a fizetés folyamat alatt tudod beírni a szállításhoz szükséges adatokat!

 

2.6.2. Áruátvétel GLS csomagponton

Ezt kiválasztva a Neked megfelelő helyen és időben veheted át a megrendelt árut az ország 200 településének több mint 650 pontján. A GLS SMS-ben és/vagy e-mailen értesíteni fog a csomagfeladás után. A csomagot az értesítést követő munkanaptól számítva 5 munkanapon belül veheted át érvényes személyi okmány bemutatásával. Az utánvétes fizetési lehetőség minden átvételi ponton megoldott, valamint bankkártyával is fizethetsz számos üzletben, amelyek címeit a GLS CsomagPont lista tartalmazza.

 

2.6.3. Kiszállítás díja 

Tájékoztatunk, hogy minden egyes rögzített megrendelést webáruházunk külön megrendelésként kezel, így az egymás után azonos vásárlónak és címre leadott megrendelések külön kerülnek kiszállításra. Így a szállítási díj is minden megrendelésnél külön kerül felszámításra. A kiszállítási díjakat a 2.6.1. pont alatt találod.

 

2.7. Fizetéssel kapcsolatos rendelkezések

2.7.1. Bankkártyás fizetés: A biztonságos fizetés a PayPal oldalán keresztül történik. 

Használhatsz MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron és Amex/American Express kártyát.

Kártyaadataid mindvégig tökéletes biztonságban lesznek a fizetési szolgáltató, a PayU 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalán, webáruházunk csak a tranzakció eredményéről kap tájékoztatást. A bankon kívül senki nem férhet hozzá kártyád adataihoz (mi sem látjuk azokat). A vásárlás végeztével e-mailben is visszaigazoljuk a fizetés eredményét, illetve elküldjük az úgynevezett tranzakció-azonosítót. Ez a szám azonosítja a bankod felé a kártyás fizetést (ezeket az adatokat a "Személyes adatok" menüpontban utólag bármikor lekérdezheted).

Az internetes vásárlásnál a következő adatokra lesz szükséged:

  • Bankkártya száma: a kártya előlapján szereplő 10, 15 vagy 16 jegyű számsor.
  • CVC2 (CVV2) kód: a bankkártya hátoldalán az aláírási panelen található, a kártyaszám után olvasható 3-jegyű szám, mely kizárólag az internetes vásárlásoknál használható. CVC2 kóddal a MasterCard, VISA és VISA Electron típusú kártyák rendelkeznek.
  • Bankkártya lejárati dátuma: a bankkártya előlapján szereplő dátum a következő formátumban hh/éé. Azaz pl. a 05/19 jelölés szerint a bankkártya 2019. május utolsó napjáig érvényes.

 

2.7.2. Utánvét készpénzes / bankkártyás 

Megrendelésedet GLS futárszolgálat szállítja házhoz.

Készpénzes utánvétes fizetési módnál a webáruház készpénzkezelési költséget nem számít fel. Az utánvét díja 380,00 Ft.

Bankkártyás utánvétes fizetési mód kiválasztásakor a futár mobil kártyaleolvasót visz magával így a csomagot bankkártyával is ki tudod fizetni. Az utánvét díja ebben az esetben is 200,00 Ft.

A megrendelés ellenértékét a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetned, ezért kérlek, ha ezt a fizetési módot választod, a következőkre nagyon figyelj:

  1. legyen Nálad a megrendelt termék(ek) ellenértéke készpénzben/bankkártyán. A futár csak fizetés ellenében tudja átadni Neked a megrendelést.

  2. legyen valaki a megadott szállítási címen és legyen bekapcsolva a mobiltelefonod, hogy a csomagod biztosan célba érjen.

  3. legkésőbb a csomagkézbesítés reggelén a GLS SMS-ben és e-mailben fog értesíteni a szállítás várható idejéről.

 

3. Elállási jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkozik, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó").

Fogyasztó a termék adásvételére irányuló szerződés esetén jogosult:

  • a terméknek,
  • több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi

átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Elállási szándékodat írásban, e-mailben vagy postai levél útján, közölheted velünk.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha az elállásra irányuló nyilatkozatodat 14 napon belül (akár a 14. napon) feladod nekünk. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének időpontját vesszük figyelembe a határidő számítás szempontjából. Kérjük, hogy leveledet ajánlott küldeményként add postára, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma. Mindkét esetben haladéktalanul visszaigazoljuk az elállási elállási nyilatkozat megérkezését.

Téged terhel annak bizonyítása, hogy elállási jogodat az ebben a pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakoroltad.

Elállás esetén köteles vagy a megrendelt terméket az 1-es pontban feltüntetett címünkre indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldöd (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei téged terhelnek. Ezen felül egyéb költség nem terhel.

Az utánvétellel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, az ilyen csomag visszajuttatásának költsége is Téged terhel! A termékeket lehetőség szerint ajánlott küldeményként juttasd vissza a címünkre, hogy biztosan megérkezzen.

Elérhetőségeink, ahol a vásárlástól való elállási szándékodat bejelentheted:

Címünk: Terracotta Magyarország Kft., Tel: (06-1) 398 8500, E-mail: eTERRACOTTA@terracotta.hu

Kérjük, figyelj arra, hogy a visszaküldött termék lehetőség szerint gyári csomagolásban legyen, hiszen ezt még utána értékesíteni szeretnénk. Vagy ha már felbontottad a termék csomagolását, akkor ügyelj arra, hogy a csomagolás részei, a termék és annak tartozékai, valamint a leírása is sértetlen állapotban legyen.

A visszaküldött termék árát 14 napon belül visszautaljuk számodra. A visszatérítés vonatkozik a termék, vásárló részére történő kiszállítás költségeire is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a vásárló nem élt elállási jogával.

Kizárólag akkor vagy felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Megkövetelhetjük a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek megtérítését.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulásodat adod, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terhel.

Címünk, ahová a csomagot küldened kell: Terracotta Magyarország Kft., 1012 Budapest, Márvány u. 18.

Felhívjuk a figyelmedet, hogy a 45/2014. Korm. rendelet értelmében bizonyos termékekkel kapcsolatban nem gyakorolhatod az elállási jogodat:

Ezek olyan termékek, amelyek a személyedhez kötöttek, illetve amelyet az utasításaid alapján vagy kifejezett kérésedre állítottunk elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, amennyiben annak rendeltetésszerű használatát megkezdték. Ide tartoznak továbbá a hang- illetve képfelvételek, valamint a szoftverek, DVD-k amennyiben azt felbontottad.

 

4. Jótállás

Az összes árucikkre, mely webáruházunkban található, a hazai törvényeknek megfelelő, továbbá a gyártó és a forgalmazó által biztosított garanciális feltételek érvényesek.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően 1 év kötelező jótállás vonatkozik (melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadásának a napja) az alábbi termékekre:

  • gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
  • motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
  • motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
  • bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
  • az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett.

A hatályos jogszabályok alapján, a jótállási jogok gyakorlásánál a szavatosságra vonatkozó szabályokat kell – a megfelelő eltérésekkel – alkalmazni. Jótállás esetén a szavatosságról szóló részben meghatározott igényeket (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás), ugyanazokkal a feltételekkel érvényesítheted.

A gyártó által önként vállalt jótállás idejéről, a termékek leírásában találsz tájékoztatást, ha esetleg nem találnád a keresett információt, kérjük, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot.

 

5. Szavatosság

Minőségi kifogás esetén szavatossági igénnyel élhetsz. A szavatosság az Eladó, azaz a mi hibás teljesítésért való felelősségünket jelenti. Hibás a teljesítés, ha a termék – a teljesítés időpontjában – nem felel meg a webáruházon feltüntetett és az általunk meghatározott tulajdonságoknak.

A teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheted szavatossági igényeidet. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheted szavatossági igényeidet.

A kiszállított termékekkel kapcsolatos minőségi reklamációidat, kifogásaidat a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles vagy velünk közölni.

A jogszabály fogyasztói szerződések esetében megállapít egy kéthónapos határidőt, amelyen belül a kifogásközlés kellő időben megtettnek minősül. A két hónapon túli bejelentés még önmagában nem eredményezi a jogaidnak elveszítését, de a késedelmes közléssel okozott károkat meg kell térítened a részünkre.

Hibás teljesítés esetén a következőket kérheted:

  • a) elsősorban – választásod szerint – kijavítást vagy kicserélést kérhetsz, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az, nekünk a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.
  • b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs jogod, vagy ha a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállaltuk, vagy e kötelezettségünknek (megfelelő határidőn belül, a neked okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tudunk eleget tenni – választásod szerint - megfelelő árleszállítást igényelhetsz vagy elállhatsz a szerződéstől.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A választott kellékszavatossági jogodról egy másikra is áttérhetsz, az áttérés költségét azonban köteles vagy viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy az áttérésre mi adtunk okot.

Szavatossági igényedet az 1. pontban megadott elérhetőségek bármelyikén jelezheted és a termék átvételekor átadott számla vagy másolatának bemutatása mellett vagy jogosult igényed érvényesítésére.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igényed érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolod, hogy a terméket a tőlünk vásároltad (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben csak akkor mentesülünk a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdöntjük, vagyis bizonyítjuk, hogy a termék hibája a részedre részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben bizonyítani tudjuk, hogy a hiba oka neked felróható okból keletkezett, nem vagyunk kötelesek az általad támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már te vagy köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a szavatossági igényedet a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíted, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Amennyiben a szállítás során következett be a termék sérülése, e-mailben vagy telefonon jelezd felénk a problémát és a kiszállítást követően rövid időn belül juttasd vissza nekünk a hibás árut.

Amint ez megérkezik, a terméket kicseréljük vagy átvesszük javításra. A javított termék vagy cseretermék újbóli szállítási díját ilyen esetben magunkra vállaljuk, a hibás árut azonban neked kell hozzánk visszajuttatnod!

 

6. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 5. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Nem illet meg azonban az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt az 5. pont szerinti szavatossági és a jelen pont szerinti termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesíts. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényedet a gyártóval szemben érvényesítheted.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheted. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén neked kell bizonyítanod.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényedet a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheted. E határidő elteltével e jogosultságod elveszted. A hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles vagy a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a a felelősség téged terhel.

Termékszavatossági igényedet az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (azaz velünk) szemben gyakorolhatod.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

6.1. Panaszügyintézés és ügyfélszolgálat  

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatokkal illetőleg a termékekkel kapcsolatosan felmerülő bármilyen kérdésed esetén az alább feltüntetett elérhetőségeken keresztül tudsz velünk kapcsolatba lépni.

E-mail cím: eTERRACOTTA@terracotta.hu , Tel: (06-1) 398 8500

A szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosoljuk. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a panasz kezelésével nem értesz egyet, akkor a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - veszünk fel.

A jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben átadjuk, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint járunk el.

A telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük neked a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint járunk el.

Az írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszoljuk. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén az elutasítás indokáról tájékoztatunk.

 

6.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a fennálló fogyasztói jogvita a velünk való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek nyitottak számodra:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.
Telefon: (+36-1) 269-0703
Fax: (+36-1) 784-3076
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

  • Bírósági eljárás kezdeményezése

  • Online vitarendezés

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

 

 

7. Egyéb rendelkezések

7.1. A webáruház célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa a weboldalon regisztrált felhasználók személyes adatainak védelmét. A részleteket Adatvédelmi Szabályzatunk tartalmazza.

7.2. Felhasználás egyéb feltételei

7.2.1. Felelősség

A Webáruházat kizárólag a saját kockázatodra használhatod, és elfogadod, hogy nem vállalunk felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Kizárunk minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. Köteles vagy gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértsd meg. Teljes mértékben és kizárólagosan felelős vagy saját magatartásodért, jogsértés esetén teljes mértékben együttműködünk az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért nem vállalunk felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt elfogadod, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve vagy köteles eljárni. Amennyiben a Webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység a honos államod joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag téged terheli a felelősség.

Az Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha törlöd a regisztrációdat, vagy ha mi töröljük a regisztrációdat, esetleg megszüntetjük az Webáruház üzemeltetését.

 

7.2.2. Szerzői jogok

A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Mi vagyunk a szerzői jogi jogosultja a Webáruházon, valamint a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából előzetes írásbeli hozzájárulásunk esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a mi előzetes írásbeli engedélyünkkel lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot neked a Webáruházon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.

Fenntartjuk minden jogunkat szolgáltatásunk minden elemére, különös tekintettel a www.eterracotta.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, az általunk foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire.

 

 

8. Egyéb rendelkezések

Jogosultak vagyunk a jelen ÁSZF-et a vásárlóink előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá veled szemben, a módosítást követő megrendelésekre vonatkozóan.

Jogosultak vagyunk továbbá arra, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtsunk végre a webáruházban vásárlóinak előzetes figyelmeztetése nélkül, továbbá fenntartjuk a jogot, hogy a webáruházat más domainnév alá helyezzük át.

Ha a webáruházban kifogásolható tartalmat észlelsz, kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezd felénk, és ha jóhiszemű eljárásunk során a jelzést megalapozottnak találjuk, az információ haladéktalanul törlésére kerül, vagy azt módosítjuk.