Reklamáció, garancia

Elállási jog

Amennyiben a termék átvétele után úgy döntesz, hogy mégsem kéred a termékeket, lehetőséged van 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ennek módjáról a távollévők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. kormányrendelet rendelkezik.

Elállási szándékodat írásban, e-mailben vagy postai levél útján, közölheted velünk.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha az elállásra irányuló nyilatkozatodat 14 napon belül (akár a 14. napon) elküldöd nekünk. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének időpontját vesszük figyelembe a határidő számítás szempontjából. Kérjük, hogy leveledet ajánlott küldeményként add postára, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. A vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli.

Az utánvétellel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, az ilyen csomag visszajuttatásának költsége is Téged terhel! A termékeket lehetőség szerint ajánlott küldeményként juttasd vissza a címünkre, hogy biztosan megérkezzen.

Elérhetőségeink, ahol a vásárlástól való elállási szándékodat bejelentheted:

Címünk: Terracotta Magyarország Kft., Tel: (06-1) 398 8500, E-mail: eTERRACOTTA@terracotta.hu

Kérjük, figyelj arra, hogy a visszaküldött termék lehetőség szerint gyári csomagolásban legyen, hiszen ezt még utána értékesíteni szeretnénk. Vagy ha már felbontottad a termék csomagolását, akkor ügyelj arra, hogy a csomagolás részei, a termék és annak tartozékai, valamint a leírása is sértetlen állapotban legyen. Használatba vett terméket az elállási jog alapon nem vagyunk kötelesek visszavenni. Kérjük visszaküldés előtt ezt vedd figyelembe

A visszaküldött termék árát 14 napon belül visszautaljuk számodra. A visszatérítés vonatkozik a termék, vásárló részére történő kiszállítás költségeire is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a vásárló nem élt elállási jogával.

Címünk, ahová a csomagot küldened kell: Terracotta Magyarország Kft., 1012 Budapest, Márvány u. 18.

Felhívjuk a figyelmedet, hogy a 17/1999 Kormányrendelet értelmében bizonyos termékekkel kapcsolatban nem gyakorolhatod az elállási jogodat:

Ezek olyan termékek, amelyek a személyedhez kötöttek, illetve amelyet az utasításaid alapján vagy kifejezett kérésedre állítottunk elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, amennyiben annak rendeltetésszerű használatát megkezdték. Ide tartoznak továbbá a hang- illetve képfelvételek, valamint a szoftverek, DVD-k amennyiben azt felbontottad.

Az e pontban foglaltak kizárólag az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettjeire (fogyasztó) vonatkoznak.

 

Jótállás

Az összes árucikkre, mely webáruházunkban található, a hazai törvényeknek megfelelő, továbbá a gyártó és a forgalmazó által biztosított garanciális feltételek érvényesek.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadásának a napja.

A hatályos jogszabályok alapján, a jótállási jogok gyakorlásánál a szavatosságra vonatkozó szabályokat kell – a megfelelő eltérésekkel – alkalmazni. Jótállás esetén a szavatosságról szóló részben meghatározott igényeket (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás), ugyanazokkal a feltételekkel érvényesítheted.

A gyártó által önként vállalt jótállás idejéről, a termékek leírásában találsz tájékoztatást, ha esetleg nem találnád a keresett információt, kérjük, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot.

 

Szavatosság

Minőségi kifogás esetén szavatossági igénnyel élhetsz. A szavatosság az Eladó, azaz a mi hibás teljesítésért való felelősségünket jelenti. Hibás a teljesítés, ha a termék – a teljesítés időpontjában – nem felel meg a webáruházon feltüntetett és az általunk meghatározott tulajdonságoknak.

A teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheted szavatossági igényeidet. A kiszállított termékekkel kapcsolatos minőségi reklamációidat, kifogásaidat a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles vagy velünk közölni.

A jogszabály fogyasztói szerződések esetében megállapít egy kéthónapos határidőt, amelyen belül a kifogásközlés kellő időben megtettnek minősül. A két hónapon túli bejelentés még önmagában nem eredményezi a jogaidnak elveszítését, de a késedelmes közléssel okozott károkat meg kell térítened a részünkre.

Hibás teljesítés esetén a következőket kérheted:

a) elsősorban – választásod szerint – kijavítást vagy kicserélést kérhetsz, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az, nekünk a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.

b) Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs jogod, vagy ha a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállaltuk, vagy e kötelezettségünknek (megfelelő határidőn belül, a neked okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tudunk eleget tenni – választásod szerint - megfelelő árleszállítást igényelhetsz vagy elállhatsz a szerződéstől.

Szavatossági igényedet az 1. pontban megadott elérhetőségek bármelyikén jelezheted és a termék átvételekor átadott számla vagy másolatának bemutatása mellett vagy jogosult igényed érvényesítésére.

Amennyiben a szállítás során következett be a termék sérülése, e-mailben vagy telefonon jelezd felénk a problémát és a kiszállítást követően rövid időn belül juttasd vissza nekünk a hibás árut.

Amint ez megérkezik, a terméket kicseréljük vagy átvesszük javításra. A javított termék vagy cseretermék újbóli szállítási díját ilyen esetben magunkra vállaljuk, a hibás árut azonban neked kell hozzánk visszajuttatnod!

 

Panaszügyintézés és ügyfélszolgálat  

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamattokkal illetőleg a termékekkel kapcsolatosan felmerülő bármilyen kérdésed esetén az alább feltüntetett elérhetőségeken keresztül tudsz velünk kapcsolatba lépni.

E-mail cím: eTERRACOTTA@terracotta.hu , Tel: (06-1) 398 8500